Από μικρή πήγαινα σε διάφορα ξενοδοχεία ανά τον κόσμο με τους γονείς μου και τον αδερφό μου. Βλέπετε η οικογένεια μου είχε το μικρόβιο να κάνει ταξίδια και την νοοτροπία πως αυτά είναι οι πραγματικές εμπειρίες ζωής και όχι οι ανέσεις. Ήμουν αρκετά τυχερή να μεγαλώνω με τέτοια πρότυπα και στην συνέχεια στην ενήλικη ζωή μου διαμόρφωσα την δικιά μου πεποίθηση και στυλ ταξιδιών.

Πηγαίναμε από μικρές boutique μέχρι σε 5νταστερα ξενοδοχεία, (οι καλές χρυσές εποχές του τότε).
Αυτό που με ενθουσίαζε ήταν σίγουρα το τι πρόσφερε το ξενοδοχείο και με μάτια γεμάτα ενθουσιασμό περίμενα να δω το δωμάτιο. Θα ‘χει άραγε μπανιέρα ή ντουζιέρα, θα είναι αναπαυτικό το στρώμα; Η τηλεόραση θα παίζει κανάλια από άλλες χώρες; Αχ πόσο ανυπομονούσα να δω αν θα έχει πισίνα το ξενοδοχείο και πόσο γέμιζα τα πιάτα μέχρι πάνω απ’τον πρωινό μπουφέ. Αν είχε και σοκολάτα χύμα εκεί να δείτε γλέντια. Μάθαινα και για τις διαφορετικές κουλτούρες μέσα απ’το φαγητό τότε, ακόμα θυμάμαι τα αυγά και το μπεικον στην Αγγλία πόση αντίπωση μου είχαν κάνει.

Αυτό όμως που μου έμενε πάντα σαν εικόνα ήταν οι άνθρωποι που δούλευαν στην ρεσεψιόν. Με το ζεστό τους χαμόγελο σου δίναν την εντύπωση πως τίποτα δεν θα πάει στραβά και σε καλωσόριζαν σε μια νέα εμπειρία. Μικροί ήρωες που θα κάναν τα πάντα για να λύσουν τα προβλήματα σου, να ακούσουν με υπομονή τα παράπονα σου και όταν περνάει απ’το χέρι τους να σου προσφέρουν το κάτι παραπάνω. Απλοί, καθημερινοί άνθρωποι.

Στα 14 θυμάμαι, ήμουν στο Λονδίνο και 2 πορτογάλοι δούλευαν στην ρεσεψιόν και με το ζεστό τους χαμόγελο και την αστείρευτη ευγένεια κάναν στα παιδικά μου μάτια να φαντάζει ως το καλύτερο επάγγελμα. Κατά συνέπεια τους έκανα πολλές ερωτήσεις για το πως είναι αυτό το πόστο εργασίας και υποσχέθηκα πως μια μέρα θα το κάνω και εγώ! Και έτσι λοιπόν στα 28 μου πια , σε μια δύσκολη περίοδο για μένα είπα να το δοκιμάσω για πρώτη φορά σ’ένα απ’τα αγαπημένα μου νησιά, την Κρήτη.

Το να δουλεύεις στην ρεσεψιον , δεν είναι απλά μια δουλειά, είναι μια εμπειρία ζωής που θα σου δώσει πολλά.

  1. Ένα χαμόγελο και καλή θέληση πάει πολύ μακρυά.
    Είσαι εκεί, μπροστά στην είσοδο του ξενοδοχείου και είσαι το πρώτο πρόσωπο που θα δουν και έχεις την ευθύνη της πρώτης εντύπωσης. Σκάσε ένα χαμόγελο και μίλα ευγενικά και κατευθείαν θα δεις και τους πελάτες να χαμογελούν και να χαλαρώνουν. Αν βάλεις την θέση σου στα παπούτσια τους, θα καταλάβεις ότι είναι κουρασμένοι, ίσως και ταλαιπωρημένοι και ανυπομονούν να βρουν ένα δωμάτιο για να φτιάξουν μια νέα εμπειρία. Δείξε κατανόηση και προθυμία και θα δεις πόσο όμορφα θα σε αντιμετωπίσουν και εκείνοι. Φυσικά και μπορείς να πέσεις σε γκρινιάρηδες πελάτες αλλά αν τους αντιμετωπίσεις όμορφα ακόμα και ο πιο δύσκολος πελάτης ηρεμεί.

  2. Υπάρχουν λύσεις σε όλα τα προβλήματα.
    Η κάθε σου μέρα θα είναι διαφορετική, θα έχεις προκλήσεις και προβλήματα να αντιμετωπήσεις, θα χρειαστεί να πάρεις αγκαζέ παρέα την υπομονή και την αντοχή σου. Κάνεις την ψυχραιμία σου ζεν και προχωράς. Τα θέματα που προκύπτουν σε ένα ξενοδοχείο είναι καθημερινή υπόθεση αλλά η αντιμετώπισή σου στα προβλήματα είναι αυτή που θα κάνει την διαφορά. Έχει βλάβη το νερό στο μπάνιο; Λείπουν πετσέτες στο δωμάτιο; θέλουν άλλη θέα; Βρες τα άτομα που μπορούν να τα διορθώσουν γρήγορα και αποτελεσματικά και βρες τις καλύτερες ιδέες για να λυθούν μαζί με τους συναδέλφους σου.

  3. Δεν είναι μόνο πελάτες, αλλά και άνθρωποι με μια ολόκληρη ιστορία πίσω τους και εμπειρίες που δεν θα φανταζόσουν.
    Φυσικά και το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι πως πρέπει να τους εξυπηρετήσεις και να είναι ευχαριστημένοι, όμως κάνε το έξτρα μίλι και προσπάθησε να μάθεις την ιστορία τους, πράγματα για εκείνους και θα δεις πως θα εκπλαγείς πολύ θετικά και θα μάθεις για πράγματα που ούτε φανταζόσουν. Μια συζήτηση στο check out με μια οικογένεια από Δανία οδήγησε να μάθω πως έχουν δημιουργήσει ένα ολόκληρο οργανισμό υποστήριξης στις Φιλιπίννες για τις φτωχές οικογένειες και πως χτίσαν σχολεία για τα παιδιά εκεί. Ξαφνικά η στιγμή γέμισε εικόνες με μέρη μακρυνά, με γνώση για την κατάσταση εκεί και κατέληξε με μια πρόσκληση να πάω να μείνω όποτε θελήσω στο ίδρυμα τους.

  4. Γνώρισε όλο το προσωπικό και κοίτα τους με τα ίδια μάτια
    Απ’την πρώτη μέρα μάθε τα ονόματα του προσωπικού, ρώτα πόσο καιρό δουλεύουν και από που έρχονται. Δώσε το χέρι σου για να συστηθείς και αντιμετώπισε τους όλους ισάξια. Είναι άτομα που βγάζουν το μεροκάματο όπως και εσύ και κάθε μέρα έχουν κούραση και άγχη. Άλλωστε όλοι μαζί δουλεύετε για να κάνετε καλύτερο το ξενοδοχείο και να παρέχετε τις καλύτερες συνθήκες.
    Πες και μια καλημέρα στα παιδιά μέσα στην κουζίνα που στους 30+ βαθμούς δουλεύουν μέσα στη ζέστη της κουζίνας. Μίλα όμορφα στις καμαριέρες και τις καθαρίστριες, δεν έχουν μάθει στα εύκολα.

  5. Μάθε γλώσσα και άστηνε
    Στο πόστο της Reception φυσικά και αν μιλάς διαφορετικές γλώσσες είναι πολύ χρήσιμο και στα περισσότερα ξενοδοχεία και αναγκαίο καθώς θα μπορείς να εξυπηρετήσεις κόσμο που δεν μιλάει την τοπική γλώσσα ή Αγγλικά. Άσε που μόλις ακούσουν να μιλάς την γλώσσα τους θα νιώσουν πολύ πιο φιλόξενα και μη σου πω ότι θα σου αφήσουν και μπουρμπουαρ!
    Όσες περισσότερες γλώσσες μιλάς τόσο το καλύτερο αλλά μία είναι οι γλώσσα που παίζει τον κύριο λόγο, η ανθρωπιά και η ευγένεια.


    Η σοφία βρίσκεται στους πιο απλούς ανθρώπους, η απλότητα της ζωής στα μικρά πράγματα και ο τίτλος και το στάτους σου δεν παίζει ρόλο.

    Στο ξενοδοχείο θα δεις κάθε λογής ανθρώπους και συνήθως το προσωπικό θα είναι άνθρωποι από τις κοντινές περιοχές, από χωριά και από μη προνομιούχες οικογένειες.
    Θα σου πουν πως δούλευαν από παιδιά σε αντίξοες συνθήκες και θα σου μιλήσουν για το πως η δουλειά τους διαμόρφωσε και τους έμαθε να εκτιμάνε ότι έχουν στην ζωή τους και πως να πασχίζουν για τα πράγματα που θέλουν. Μίλησα με άτομα Ρωμά και άλλων εθνικοτήτων και μου είπαν πως στα παιδιά τους μαθαίνουν πως τίποτα δεν έρχεται εύκολα και πως τους διδάσκουν από μικρά την αξία των χρημάτων. Αυτοί οι άνθρωποι είναι και οι πιο φιλικοί και φιλόξενοι.
    Μπορεί να δούλευα πολύ και να μην είχα χρόνο να φάω και εκείνοι θα φρόντιζαν να μου έχουν μια μερίδα κρατημένη.

    Μπορεί αυτή η θέση να μην ταιριάζει σε όλους, όμως αν σκέφτεσαι να το δοκιμάσεις σίγουρα θα βγεις ένας διαφορετικός άνθρωπος μετά, so go for it!

    Α και κάτι που θα μου μείνει σίγουρα ως συνήθεια είναι… Hotel.. how can I help you ?

Categories:

Tags:

One response

  1. Bίκυ το ξαναδιάβασα το κείμενο,με τη δεύτερη φορά μου φάνηκε ακόμη πιο καλό. Παίρνω πίσω την πρώτη εκτίμηση
    για αυτόματο γράψιμο ,όλο το κείμενο είναι σωστά δομημένο και με καλά επιιχειρήματα.
    Για τα λάθη ,τελικά μόνο ένα (οχι εντίπωση αλλά εντύπωση.)
    Μπράβο keep going !
    υ.σ(μάλλον εγω το διάβασα βιαστικά,αυτόματα)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.